Vita möbler och barnbus

Alla inlägg den 14 maj 2013

Av vitamoblerochbarnbus - 14 maj 2013 14:28

Hejsan hej!


Tack söta ni för era kommentarer om vårt lilla tillskott :-)


Dock så har jag insett/kommit ihåg att den dära gulligheten har en baksida,

det är en fasad.....med mindre gulligt bakom......


Säg till exempel när man blir väckt mitt i natten av liten fluffig vän som 

tycker att det är en JÄÄÄÄTTEBRA idé att gå ut och kissa....mitt i natten?!

Så det var bara att rulla mig själv ur sängen med sömnen i ögonen,

håret vilt som en kakkadua och kläder....ehhh....tog jag kläder på mig?!??

Jo....visst ja,det gjorde jag ;-)

Och vet ni VARFÖR jag minns att jag hade kläder på mig?

Jo....för att det REGNADE.....inte drippelidropp dropp.....utan vräck vräck,plask plask,

blött,blött.......kallt kallt.....och lilla fluffiga vän skulle ju 

mycket riktigt kissa....och seeeen så var "vi" ju pigga och tyckte att 

det var såååå härligt att busa runt i regnet och låtsas att vi var 

nattfjärilar ;-D


Alltså....vi är INTE nattfjärilar....vi är en stycket busig bebisvalp och en 

stycket våt,kall och väldigt trött matte!


Nåja....efter att jag lämnat minisarna på förskolan så körde jag till 

världens bästa Preem för att införskaffa lite förnödenheter!

Och lilla ovetandes jag.....


-Assååååå,vad ska man göra för att få en sån dära hipp orange mugg!?

Preem människa:Ehh,vänta lite........

Chefelichefen:Alltså...du kan få en för att du är du!

Lilla jag:TAAACK,vad snällt!!!

Preem människan:Snäll chef som ger bort en mugg för typ 60 kronor!

Lilla jag:Ehhhh???


I mitt lilla huvud så tänkte jag ju inte att det faktiskt var 

en sådan som man köööööper....utan mer att typ....om du köper si såhära många 

koppar kaffe eller dylikt så fåååår du den här muggen på köpet :-D


Summan av kardemumman= Jag har idag liksom förhandlat/flörtat/rakt på sak 

till mig en sån dära smartis mugg :-)

Tackar för det snälla Preem chefen!


Kramar//Förhandlaren ;-)


 

*

*

Köpte mig ett sött armband också.....tänkte att ska man nu ändå köpa något fint kan man 

ju lika gärna göra det så att slantarna går till ett gott ändamål :-)

(SOS Barnbyar,49kronor per armband och hela pengen går dit)

 

*

*

Sen så matchade armbandet ju min nya mugg :-)

 


Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards