Vita möbler och barnbus

Direktlänk till inlägg 24 april 2013

Något Oväntat......

Av vitamoblerochbarnbus - 24 april 2013 15:02

Hejsan fina ni!


Tack snälla ni för allt stöd både här och på facebook dit mina 

blogginlägg länkas :-)

Det är skönt att veta att jag inte är ensam om att tycka och tänka som jag gör!


DOCK......


Så måste jag i just denna situation med William säga att 

jag blev både glad och väldigt förvånad 

när pappan till pojken som gjort Wille illa faktiskt ringde hem till 

oss igår kväll och undrade hur det var med William.

Han berättade att han pratat med sin son om just faran med den handling han 

gjort och även om hur man ska vara mot andra!

Han berättade att sonen skämdes ordentligt och att 

en ursäkt skulle komma i skolan idag!


Detta gjorde både käre maken,William och mig väldigt glada!!!

Tyvärr ändrar detta inte mitt syn och tankesätt 

om det jag skrev i förra inlägget...men just i detta fallet så var 

det ju trots allt en förälder som tog ansvar för sitt barns handling :-)

Och det är ju precis så det ska vara!


Något annat.......


Idag känner jag nästan sommaren i luften....åhhh,som jag längtar!!!!!

Jag bär på så mycket längtan nu så att jag nästan spricker :-D

Längtan inför växthus.....inför kinaresa....inför allt 

kul,mysigt,härligt som komma ska....är det inte härligt så säg :-)


Vad längtar just du efter??


Kram//Anja


Ps,Jag blir så glad och rörd över alla fina kommentarer jag får....

och när jag får kommentarer från er som följt med länge....då blir jag extra glad!!!

Var och en av er gör min dag med era fina vänliga ord...det ska ni veta!

Och varmt välkomna till er nya läsare,hoppas att ni ska trivas :-)



Inte strukna...men snart så....snart ska dessa söta klänningar sitta på 

älskade små raringar!

 

*

*

Och ballerina skor ska tas på inför sommarens härliga kalas......

 

*

*

Och busga små pojkar ska vara rena och fina när vi anländer till kalas och 

skitiga och överlyckliga när vi kör därifrån ;-)

Älskade BUSIGA POJKAR!

 

 
 
Ingen bild

Maria

24 april 2013 20:07

Jag längtar ........ DIG// Puss & Kramar M

vitamoblerochbarnbus

25 april 2013 14:55

Åhhh,och jag längtar efter dig/er!!!!
Saknar er galet mycket....saknar att få skratta till tårarna rinner och magen krampar...saknar våra spontana utflykter och grillkvällar....saknar dom två prinsarna!
Vi måste ses snart....strunta i köket....bara EN dag så hittar vi på något!?

Puss och kram

 
Åsa

Åsa

25 april 2013 09:58

Jag läste ditt första inlägg igår och måste säga att jag glädjs med dig över den positiva överraskningen som pappan till pojken bjöd på! Men man blir ju topp tunnor tokig på ungj* som inte fått läsa sig hur man uppför sig med och mot andra. För att inte tala om vad man tänker om deras föräldrar! Kan inte säga annat än att jag är fullständigt enig med dig, det är på oss vuxna ansvaret ligger: Att lära våra små att alla handlingar, både onda och goda, får konsekvenser. Låter enkelt men gudarna ska veta att det då och då kräver både tålamod och självbehärskning.
Just nu längtar jag efter ytterligare tre månaders föräldraledigt. En månad till på kontoret sen är det SOMMAR!!!

http://www.rotorat.blogspot.se

vitamoblerochbarnbus

29 april 2013 17:20

Visst är det härligt när något sådant oväntat sker...pojkens pappa var verkligen orolig för vår kille!

Du har helt rätt som du skriver...att vara förälder är ett heltidsjobb och kräver sin beskärda del av tålamodet...men jag tror att om man bara ger det tålamodet medans dom är små...så växer dom upp till ansvarstagande vuxna senare i livet!

Åhh,vilken mysig längtan!
Får hoppas att din månad går fort så att ledigheten kommer snart :-)

Kram på dig//Anja

 
Anna

Anna

25 april 2013 19:54

Vad pappan ringde, tyder på riktigt förstånd ;-)

Vilka finfina kläder!! Åhhhh, sommarkläder.....*längtar*

/anna - som älskar dina vackra hemma-bilder!

http://anna-i-dungen.bloggplatsen.se

vitamoblerochbarnbus

29 april 2013 17:22

Visst gör det så :-D

Åh,ja....snaaaart måste det väl bli sommar varmt!!!!
Längtar i massor jag med :-)

Kram//Anja-Som blir varm i hjärtat av fina kommentarer!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vitamoblerochbarnbus - 10 februari 2014 15:08

Goddag bloggisar!   Jo...för er som inte känner mig eller inte hängt ett tag här på bloggen  så kan jag väl berätta att jag är något av en impulsiv själ..... Så det var väl inte helt oväntat när jag vaknade  i fredags med en beslutsamhet li...

Av vitamoblerochbarnbus - 5 februari 2014 15:09


  Vad är väl härligare än en känsla som är genom äkta!?   Hejsan fina bloggisar....jag har så många projekt på gång så jag imellanåt faktiskt tappar bort att VILL blogga :-) Då kan jag sitta där och fundera på bloggandet och sen inser.... ...

Av vitamoblerochbarnbus - 28 januari 2014 15:06


Hej Bloggisar!   Kallt och snöigt...isisga vindar som drar förbi...eller rent faktiskt  rakt igenom en när man lite raskt och käckt försöker  få barnen att tävla till bilen ;-) Och MER snö har det visst blivit lovat...MER...finns där ens me...

Av vitamoblerochbarnbus - 22 januari 2014 17:08


Hejsan hej Lillördagsfirare!   Nu är vi på benen igen efter sjukstuge vändan,medans dom små  mådde illa mellan varven så var dom därimellan pigga som mörtar och hoppade  runt och lekte,busade och bråkade.....precis i vanlig ordning!   Hur...

Av vitamoblerochbarnbus - 18 januari 2014 21:31

Godkväller bloggisar!   Sitter här ensam i soffan....trött och körd i botten...... Inte lätt när ett Barnbushus insjuknar en efter en i en mindre trevlig magåkomma :-/ Klaga ska jag ju inte....kunde ju varit sjuk jag med.....istället så fin...

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards