Vita möbler och barnbus

Alla inlägg den 17 april 2013

Av vitamoblerochbarnbus - 17 april 2013 19:00

Godkväller finaste!


Sedan jag började blogga så har jag många gånger fått 

frågan...

-Hur orkar du med allt???

-Hur kan du vara så positiv alltid???


Så jag tänkte att vi kan ju gå in lite närmre på saken idag!


1)Jag är en egenutnämnd "panikstädare"......Ahhhh,bror med familj kommer och fikar...

Varefter jag trycker in saker i lådor,skåp....korgar...U name it ;-)

(Inte för att min bror eller hans familj skulle varken bry sig eller säga

något om röran...men dom fick agera exempel ;-))

Har försökt bättra mig...men har en bit kvar!


2)När jag får en idé så blir jag galet KREATIV,vilket innebär att kök,vardagsrum...

Tja,dom flesta rum ser ut som att en tornado dragit igenom...kommer fikabesök då lite 

spontant......Se ovan ;-)


3)När jag får baklust,så sätter jag oftast barnbusbarnen vid bordet med 

sin egen deg,mjöl,strössel och sen har jag just deg,mjöl och strössel i HELA köket.....

Men jag tänker lite att...är det på golvet...då får det dammsugas upp..sluuurp,så är det borta ;-)


3) Jag ställer saker ÖVERALLT,plockar fram....tycker att det är tråkigt att 

sätta på plats....sen när jag tröttnat så drar jag ett städröj utan dess like :-)


4)Jag är oerhört impulsiv...jag vill saker och jag vill det NU...så det innebär 

att ibland så bakar/målar/busar med barnen/städar jag samtidigt!

Det går...så länge det inte kommer fikabesök mitt i allt ;-)


5)Jag har ofta ont i ryggen...då gör jag ingenting alls,latar mig,äter en choklad bit,

myser med barnen och har det så bra som man bara kan när man har ont!


6)Jag vill ofta ha sovmorgon men inte sova för länge för då försvinner 

dagen för fort och jag hinner inte med allt det som jag vill!

(får det dock inte lika ofta som jag skulle önska ;-))


7)Jag blir lätt uttråkad och irriterad om det inte händer saker,

att sitta ensam och glo är inte min grej...fart och fläkt vill jag ha :-)


8) Jag jobbar ju faktiskt inte heltid,tre dagar i veckan så har jag fem timmar 

för mig själv och sedan ledig fredag med minisarna!


9)Barnbusbarnen är väldigt duktiga på att hjälpa till,är väldigt 

glad över att jag har så fina barn som gärna ställer upp både för mig och varandra!

Sen kan dom bråka dom med..men det hör ju till ;-)


10)Jag är inte alltid positiv...men jag har dom bästa människorna i mitt liv

som hjälper mig när jag vacklar....då är det liksom lättare att hålla modet uppe 

även när det är tufft...för gudarna ska veta att käre maken och jag gått 

igenom MYYYCKET tufft tillsammans!


11)Varje dag är unik...man får den inte tillbaka igen...när kvällen kommer så 

var den dagen förbrukad...så varför inte göra den så bra som det bara går!



Ojdå....det blev visst ett långt inlägg....men vad jag nog egentligen vill ha sagt är...

Ni är alla underbara härliga människor,livet är inte alltid lätt eller rättvist...

Men förr eller senare blir det alltid bättre.

Och det som jag visar för er här på bloggen...Jomen det är ju klart en del av vår 

vardag men man väljer ju vad man skriver och visar...vem vill läsa om tråkiga räkningar,

bilservice,storstädning och barnbusbråk....sånt har vi ju alla ändå :-)


Så nu vet ni en skvätt till :-)


Kramar//Anja


 








Av vitamoblerochbarnbus - 17 april 2013 15:45

Godmiddag finaste bloggvänner!


Alltså....det här med mode,finns det något specifikt mode just nu!?

Tycker liksom att alla har sin egen grej...och det är ju bara det bästa 

om ni frågar mig!


Ibland....när jag kikar runt på olika bloggar så har jag 

lagt märke till att det ofta finns en del bilder 

på bloggerskan och vad hon har på sig för dagen,sen kvittar 

det om det är en inredningsblogg,modeblogg,annan blogg eller 

en såndära blogg :-)


Jag väljer nog att inte sätta ett namn på min blogg.....tänker lite 

att allt som drar igenom mitt lilla huvud liksom kan vara 

kul att dela....vad det så än handlar om,fast det har ju givetvis handlat 

mycket om inredning......och barnbus såklart ;-)

Men om man skulle ta och dra en kam genom håret och faktiskt 

ge det ett försök.....att vara med på bild,om man nu fastnar

eller om man bara lyckas hålla kameran rätt :-D


Vad tror ni...vill ni se en hängig fembarnsmamis i 

"dagenskläder" ??

Eller ni är nöjda med inredning och barnbus :-)


Ha den bästa av torsdagar!

Kram//Anja



Ändrat om lite i sovrummet för att kunna ha framme en del av dom kläder 

som jag är extra glad för just nu :-)

 

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Skapa flashcards