Vita möbler och barnbus

Direktlänk till inlägg 16 april 2013

Bönder och deras Grisstall.....

Av vitamoblerochbarnbus - 16 april 2013 17:35

Hej igen!


Det blev visst ett inlägg till :-)


Minns ni att jag berättade att vi skulle få kika i en bondes lada?!

Jo....vi kommer dit och det första vi gör är att kika på gamla fönster,för denna 

mamisen ska visst få ett växthus gjort av gamla fönster :-D

(Eller ja...få och få....jag har tjatat mig till ett ;-))


Iallafall....när vi lastat fönsterna som vi valt och barnen 

provat att sitta på traktor....sprungit iväg.....pillat på allt 

och busat med dom flesta......när det var gjort så gick vi in i den här grisladan då,

Och vilken DRÖM för någon som mig....SÅÅÅ mycket vackra saker som 

bara kallade på mig....Anja....Aaaaanjaaaaa!!!!!

(AAAAnnnjjjjaaaaa (sagt med en viskande ton ;-))


Dessa saker har alltså stått så i massor av år utan någon som bryr 

sig om dom......pardörrar.....gunghästar....gungstolar...
..pelarbord

gamla barnstolar....ALLT man bara kan tänka sig!!!


MEN ser ni......medans jag står och PAXAR sakerna en efter en i mitt huvud så 

hör jag käre maken och "bonden" som då konstaterar att 

något MISSTAG har ägt rum....alltså....vi skulle få fönsterna 

men SAKERNA var inte bondens utan tillhörde någon som hyrt 

stallet....och som hellre ser att sakerna bara står där än att lilla 

jag får köpa dom :-( :-(


Kan säga att det var inte en rolig känsla att lämna allt som 

jag paxat...särskilt när jag vet att det 

lämnas där för att bara vara...tills det är trasigt :-/


Känns inte alls skoj....men fönster fick jag ju,

och det är jag ju väldigt tacksam för :-)


Så....om ni alla vill hålla tummarna för att jag lyckas att charma (läs tjata)

till mig att faktiskt få lov att gå loss i det stallet...så hade jag varit 

väldigt tacksam ;-)


Kram//Anja



Hängaren som hittades i samma bondes lada....fast denna var hans då....alltså min ;-D

Detta var ett av förra årets fynd.....och jag ger mig inte...det SKA bli fler fynd :-)

 

 
 
Ingen bild

Kristina

20 april 2013 07:53

God morgon.

Visst blir man deppig när man ser o läser sådant som du berättar.
Alla vackra saker som trots allt är vårt arv från tiderna innan oss bara "förmutnar".

Jag är ju i hemtjänsten på landet o jobbar och om du visste vad mycket fint jag ser om dagarna.
Alla gamal gårdar som varit deras barndomshem som nu står o rasar.... Vi har en del som bara har kallvatten inne och Toalett???!!! vad är det?
Ska gröten kokas eldar vi först.
Underbart men tragiskt på samma gång.

Ha en underbar lördag o hoppas du får kontakt med den rätte ägaren till allt.Blinka sedan med rådjursögonen så kanske något kan få bli räddat till eftervärlden.

Bonnkramar//Kristina

vitamoblerochbarnbus

22 april 2013 17:30

Hm,ja det är inte kul alls :-/

Men oj....det låter ju inte helt lätt...kallvatten?!??
Brr....hur dushar dom stakars gamla då????

Jag hoppas på att kunna övertala denna människa så småningom...lovar att blinka så in i norden med ögonen ;-)

Ha den bästa av måndagar!
Kram//Anja

 
terese

terese

22 april 2013 11:02

förstår din känsla! jag har ett dilemma just nu att jag inte får plats med ngt i världens minsta hus. Men tänkte höra vart du köpt dina turkosa/pastellblåa köksredskap? Mitt kök är vitt med röda och turkosa samt pastellbåa föremål och hade vatt fint om man hittat fler så man faktiskt lägger märke till färgkombinationen=P

http://tesslashes.blogspot.com

vitamoblerochbarnbus

22 april 2013 17:40

Hejsan!

Dessa redskap inhandlades faktiskt på Tradera för några år sedan (givetvis nya)
Tror att dom är från house doctor om jag inte minns helt tokigt!

Låter som ett härligt kök tycker jag,tycker det är så mysigt med lite färg i våra annars så vita hem :-)


Ha en fin dag!

Kram//Anja

 
terese

terese

22 april 2013 18:55

ja härligt kök vet jag inte, men det är mitt mål att det ska bli det;) bor i ett hus som användes för drängar o pigor innan, så det fanns inget direkt kök. De hade en vedspis, och knappt ngn yta. Men tack vare vedspisen älskar jag det lilla köket och ser framför mej hur fint det ska bli... en dag... :)

okej, ska hålla ögonen öppna på tradera efter massa fynd!

jag kör på ÖP trafikskola. Körde på triangeln i malmö innan. Innan, dvs fem-sex år sedan! Så nu inför sommaren och barn 2 (o alla loppisar) är det dags=)

ha det fint i vårsolen!

http://tesslashes.blogspot.com

vitamoblerochbarnbus

23 april 2013 15:31

Huvudsaken är ju att du trivs i ditt lilla kök...oavsett hur litet det än må vara :-)

Härligt,håller tummarna att du hinner få ditt körkort innan allt som komma ska :-)

ha en fin dag!

Kram//Anja

 
Ingen bild

kristina

22 april 2013 20:40

Go afton.

Duscha! Vad är det?? En farbror tar vi faktiskt ner till våran hemtjänstlokal o svabbar av. Annar kokar vi vatten o kör operation helavtvätt.
Det är en spännande värld 2013 att jobba såhär. Det som är lite kul är att äldsta dottern jobbat på mitt jobb till o från o hon tycker det är mysigt.
Det ger de ett perspektiv på livet som man hoppas de ska bära med sig resten av livet. Att ej ta allt för givet.
Minsta dottern ska vara i ett annat "på-landet" område i sommar men de har inte alls så torfigt som vi har. Det skiljer sig rätt ordentligt i en kommun.
En kompis till mej jobbar i skärgården utan broförbindelse till vissa öar. Där väntar de på färjan =)
Vid krisläge har de fått ta sina privata båtar o köra ut o undsätta en gammal.

Kram från en som lever på landet men ej primitivt //Kristina

vitamoblerochbarnbus

23 april 2013 15:34

Klart att det är mysigt...men inte utan att man blir förvånad att det fortfarande går till så på det "gamla" viset trots att vi är i 2013 :-)

Åhh,vänta på färjan...låter hur gulligt som helst ;-)

Hm,kanske borde gå hem och såga av vattenrören.....och elsladdarna när jag nu ändå är på det ;-D (OBS....SKÄMT ;-D

kram//Anja

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vitamoblerochbarnbus - 10 februari 2014 15:08

Goddag bloggisar!   Jo...för er som inte känner mig eller inte hängt ett tag här på bloggen  så kan jag väl berätta att jag är något av en impulsiv själ..... Så det var väl inte helt oväntat när jag vaknade  i fredags med en beslutsamhet li...

Av vitamoblerochbarnbus - 5 februari 2014 15:09


  Vad är väl härligare än en känsla som är genom äkta!?   Hejsan fina bloggisar....jag har så många projekt på gång så jag imellanåt faktiskt tappar bort att VILL blogga :-) Då kan jag sitta där och fundera på bloggandet och sen inser.... ...

Av vitamoblerochbarnbus - 28 januari 2014 15:06


Hej Bloggisar!   Kallt och snöigt...isisga vindar som drar förbi...eller rent faktiskt  rakt igenom en när man lite raskt och käckt försöker  få barnen att tävla till bilen ;-) Och MER snö har det visst blivit lovat...MER...finns där ens me...

Av vitamoblerochbarnbus - 22 januari 2014 17:08


Hejsan hej Lillördagsfirare!   Nu är vi på benen igen efter sjukstuge vändan,medans dom små  mådde illa mellan varven så var dom därimellan pigga som mörtar och hoppade  runt och lekte,busade och bråkade.....precis i vanlig ordning!   Hur...

Av vitamoblerochbarnbus - 18 januari 2014 21:31

Godkväller bloggisar!   Sitter här ensam i soffan....trött och körd i botten...... Inte lätt när ett Barnbushus insjuknar en efter en i en mindre trevlig magåkomma :-/ Klaga ska jag ju inte....kunde ju varit sjuk jag med.....istället så fin...

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Skapa flashcards