Vita möbler och barnbus

Alla inlägg den 16 april 2013

Av vitamoblerochbarnbus - 16 april 2013 17:35

Hej igen!


Det blev visst ett inlägg till :-)


Minns ni att jag berättade att vi skulle få kika i en bondes lada?!

Jo....vi kommer dit och det första vi gör är att kika på gamla fönster,för denna 

mamisen ska visst få ett växthus gjort av gamla fönster :-D

(Eller ja...få och få....jag har tjatat mig till ett ;-))


Iallafall....när vi lastat fönsterna som vi valt och barnen 

provat att sitta på traktor....sprungit iväg.....pillat på allt 

och busat med dom flesta......när det var gjort så gick vi in i den här grisladan då,

Och vilken DRÖM för någon som mig....SÅÅÅ mycket vackra saker som 

bara kallade på mig....Anja....Aaaaanjaaaaa!!!!!

(AAAAnnnjjjjaaaaa (sagt med en viskande ton ;-))


Dessa saker har alltså stått så i massor av år utan någon som bryr 

sig om dom......pardörrar.....gunghästar....gungstolar...
..pelarbord

gamla barnstolar....ALLT man bara kan tänka sig!!!


MEN ser ni......medans jag står och PAXAR sakerna en efter en i mitt huvud så 

hör jag käre maken och "bonden" som då konstaterar att 

något MISSTAG har ägt rum....alltså....vi skulle få fönsterna 

men SAKERNA var inte bondens utan tillhörde någon som hyrt 

stallet....och som hellre ser att sakerna bara står där än att lilla 

jag får köpa dom :-( :-(


Kan säga att det var inte en rolig känsla att lämna allt som 

jag paxat...särskilt när jag vet att det 

lämnas där för att bara vara...tills det är trasigt :-/


Känns inte alls skoj....men fönster fick jag ju,

och det är jag ju väldigt tacksam för :-)


Så....om ni alla vill hålla tummarna för att jag lyckas att charma (läs tjata)

till mig att faktiskt få lov att gå loss i det stallet...så hade jag varit 

väldigt tacksam ;-)


Kram//Anja



Hängaren som hittades i samma bondes lada....fast denna var hans då....alltså min ;-D

Detta var ett av förra årets fynd.....och jag ger mig inte...det SKA bli fler fynd :-)

 

Av vitamoblerochbarnbus - 16 april 2013 14:17

Hej Finaste ni!


Jomen är inte våren i luften lite nu?!


Jag har fått frågor angående min ständiga trötthet och om det är 

så att det är bebis på gång.........

NEJ,det är ingen liten på väg här inte,vi har ett gäng härliga 

barn och känner oss lyckligt lottade :-)


Nåja,tiden försvinner lite snabbt för stunden,med barn som 

ska hit och dit....lillebror som slutat med napp...eller ja,skickat den 

till tomten ;-)

Mycket händer på jobb....helt enkelt mycket just nu!


Och sen har vi besök av mina små goa kusiner som sovit hos 

oss några dagar,så Barnbushuset har minsann inhyst sju härliga barn

som busar,leker och skrattar och om ni kommer ihåg hur jag förklarade 

situationen i hallen med FEM barn och två hundar...så kan ni kanske tänka er 

med SJU barn och två hundar ;-)


Vi får snart gå hemifrån i omgångar :-D


Hoppas att ni alla har det underbart...tack snälla ni för att 

ni fortsätter att kika in!


Kram//Anja



Lite härliga vårblommor till er fina!

 

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards