Vita möbler och barnbus

Direktlänk till inlägg 15 mars 2013

Stort skåp och litet dörrhål.......

Av vitamoblerochbarnbus - 15 mars 2013 19:55

Godkväller i Stugorna!


Jo...idag tänkte jag ju slänga in en tvätt!

Och som alltid när jag BARA ska göra en simpel sak som borde ta max

fem minuter så kommer jag på en massa andra bra (eller mindre bra)

saker som jag bara MÅÅÅSTE göra :-D


Som idag då....då jag funderade på den här låten ni vet....

-Dela med sig...eller snååååla......

SÅ,jag bestämde mig för att lyfta!?!! ut det stora skåpet som jag har

haft i min Walkincloset för att göra plats till en annan hylla där som käre maken

skulle kunna ha sina kläder i....snällt va ;-)


IALLAFALL....Skåpet och dörrhålet hade visst samma mått....på millimetern,

så jag puttade....lyfte.....tryckte.....och kämpade på ända tills

att skåpet satt fast i dörrhålet...med mig på INSIDAN!!!

Det enda rätta/möjliga var att sätta mig på rumpan och ta spjärn med benen :-D

Det gick bra faktiskt.....lite spackel....trälim.......och skruvar så

är skåpet som nytt....igen!!!

(Spill i alla brancher...har jag hört ;-)


På plats med den andra hyllan....vilket inte visade sig vara helt lätt det

heller.....men skam den som ger sig :-)

Vidare så har dagen varit full av tvätta,hänga,vika,tvätta,hänga,vika osv!

Det som jag har sett bildbevis på som andra kallar tvättberg....hm,det är isåfall

bara toppen av isberget här hemma ;-)

Men snart så är jag där....i botten av korgen(Arna)

Sen börjas det om från början....tvätta,hänga,vika......ni förstår va!?



Nej,nu känner jag att jag gjort vad jag ska idag,så strax blir det till

att krypa ner i ett bad...sen blir det smågodis och mys med mannen i mitt liv!

Ha den bästa av fredagskvällar :-)

Kram//Anja



Jag skulle egentligen skriva om vad jag har/ska/vill plantera inför sommaren,

men som alltid kom jag på något annat bra (Eller mindre bra...hur man vill se det ;-))

Ps,jo....klart man använder sugrör när man planterar...till....ehhh....ni vet....hm....att blåsa bort

jorden...lite....kanske?!??

 

 
 
Ingen bild

Kristina

16 mars 2013 11:08

Go´ förmiddags fika på dej.

Men vad skönt att läsa att det finns flera "tossingar" som jag som BARA ska slänga in en tvätt men som avslutar projektet med att man möblerat om eller bytt gardiner eller något annat "nödvändigt"


Själv är jag just nu JÄKLIGT irriterad :(
Har köpt en fin dyr skål från Cult Design. Hade diskat av den o haft den på tork. TRODDE jag!!!! Kom in i matrummet o slänger av någon konstig anledning en blick på mitt matbord i ek o ser en MÖGELring.... Då hade skålen inte torkat ordentligt då själva ringen som skålen vilar på är inte gjord av porslin utan någon "lerform" så den hade gjort ett vackert avtryck på bordet.
När jag sen känner på ringen så har bordet t o m höjd sig lite d v s svällt. PANIK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mannen är inte hemma just nu o jag har torkat, torkat och torkat ännu en gång. Nu ser man bara en antydan till ring o det svällda har lagt sig. Det man ej vet lider man ej av ;)
Då känner man som såhär: Vad var det som fick mig att kolla på bordet just NU!??!
Sen när jag skulle lägga skålF.N ner så gick väl den lilla pippifåglen av. Satt så vackert på skålkanten innan men nu ligger den ner o vilar sig. Bläääää för sådana här dagar.

PS! Hade varit väldans skoj o se dej sitta fast i Walk-in-closetten o kämpa som en tapper kvinna som tänker -Det SKA gå!
Kom det in bör det ju komma ut?
Annars kan jag tipsa om Silvertape ;) Det som inte går att laga med det är sönder.
Min svågers älsklingsord =)

Nehe, nu har jag avreagerat mej på stackars dej.
Så nu får jag göra någon nytta. T ex starta tvättmaskinen =)
Fast vi bara är 2 så har jag lika mycket tvätt som när vi var 4:a!
Konstig ekvation.

Finfin lördag på dej.
Planteringskramar//Kristina

vitamoblerochbarnbus

19 mars 2013 14:39

Hej!


Men åh neeej :-(
Varför är det så....att när det blir en dålig dag så blir den JÄTTE dålig :-/
Hoppas att borde ordnat upp sig så gott det går och att skålen går att laga med lite glaslim :-)

Hm...ja...nej...ingen bild när jag sitter fast...kan tänka mig...håret i ett virrvarv....svettig....arg...muttrandes ;-)

Gaah...hoppas verkligen inte att käre maken och jag kommer att ha lika mycket tvätt när alla fem barnen flyttat hemifrån...vore ju lite skumt...faktiskt ;-)

Kramelikram//Anja

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vitamoblerochbarnbus - 10 februari 2014 15:08

Goddag bloggisar!   Jo...för er som inte känner mig eller inte hängt ett tag här på bloggen  så kan jag väl berätta att jag är något av en impulsiv själ..... Så det var väl inte helt oväntat när jag vaknade  i fredags med en beslutsamhet li...

Av vitamoblerochbarnbus - 5 februari 2014 15:09


  Vad är väl härligare än en känsla som är genom äkta!?   Hejsan fina bloggisar....jag har så många projekt på gång så jag imellanåt faktiskt tappar bort att VILL blogga :-) Då kan jag sitta där och fundera på bloggandet och sen inser.... ...

Av vitamoblerochbarnbus - 28 januari 2014 15:06


Hej Bloggisar!   Kallt och snöigt...isisga vindar som drar förbi...eller rent faktiskt  rakt igenom en när man lite raskt och käckt försöker  få barnen att tävla till bilen ;-) Och MER snö har det visst blivit lovat...MER...finns där ens me...

Av vitamoblerochbarnbus - 22 januari 2014 17:08


Hejsan hej Lillördagsfirare!   Nu är vi på benen igen efter sjukstuge vändan,medans dom små  mådde illa mellan varven så var dom därimellan pigga som mörtar och hoppade  runt och lekte,busade och bråkade.....precis i vanlig ordning!   Hur...

Av vitamoblerochbarnbus - 18 januari 2014 21:31

Godkväller bloggisar!   Sitter här ensam i soffan....trött och körd i botten...... Inte lätt när ett Barnbushus insjuknar en efter en i en mindre trevlig magåkomma :-/ Klaga ska jag ju inte....kunde ju varit sjuk jag med.....istället så fin...

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Skapa flashcards