Vita möbler och barnbus

Direktlänk till inlägg 5 mars 2013

Någon diagnos på detta?

Av vitamoblerochbarnbus - 5 mars 2013 16:01

Hejsan hej!


Åhh,imorse blev jag minsann väckt av solen igen...finns inget bättre och 

mer energigivande att vakna av sig själv till strålande sol :-)

När sen lillebror kom smygandes...kröp ner under mitt täcke och sa,

äsar daaaaj...mysa daj lite :-)

Alltså...balsam för hjärtat!!!


Som ni redan vet så hade vi ju kalas i lördags,så min lediga fredag tillägnade jag 

med att städa,fixa och dona...ställa i ordning i barnens rum eftersom att 

vi (läs jag) lite sådära fick för mig att det vore himlans bra att 

byta rum på underbaringarna så att dom alla fick rummen som passar deras 

behov av utrymme och såvidare!

Bakade gjorde jag också och insåg till min förtvivlan att 

den deg som jag just hade satt skulle vila en timme i kylen.....EN TIMME!!?

Helt ärligt....stod och kände mig lite sysslolös eftersom att barnen lekte så 

snällt inne på lillebrors rum och kom då på den UTOMRDENTLIGA idéen att 

jag tapetserar om på toaletten :-)

Ett litet infall som blev jättefint tycker jag och endast tog ynka 40 minuter,

så jag hade ju 20 tillgodo ;-)


Vet inte om jag bör tillägga att jag hade lite "insomnia" natten mellan torsdag och fredag 

och först somnade vid 03.30...tror jag,det var sista gången som jag tittade på 

klockan iallafall...vaknade sen klockan 07.00 pigg,glad och utvilad och satte 

igång med tårtan till kalaset meddetsamma :-)

Vad kallar man detta......andra andningen....överskotsenergi eller bara 

total lycka över att soooolen är här!!!



nåja,vad säger ni...lite bilder på detta :-)



Kram//Anja


Före...hm...ledsen för tråkig bild...städade och har inget fint fönster som släpper in härlig sooool,

man kanske skulle ta och........ ;-)

 

*

*

Efter...tadaaa...vår på toa :-D

*

*

Tårtan som stora snäckan önskade sig...med vaniljfluff och jordgubbsfluff :-)

(Kanske ska skriva också att jag INTE bakade samtidigt som jag städade toan,mest om någon undrar ;-))

*

*

*

 

*

*

*

 

*

*

Älskade dottern ville ha Greengate tema...jag körde på pastell...känns lite Greengate 

tycker jag! :-)

   

*

*

Lik sin mamma...fota fota ;-) Bredvid ser ni "Lunchbordet" då vi började kalaset 

redan klockan 12.00 så kändes lunch som en bra idé :-)

 



 
 
Ingen bild

Mia

6 mars 2013 09:15

Åh så fint!
Du är bara så myspysig :-)

vitamoblerochbarnbus

6 mars 2013 16:17

Åhh,tusen tack snälla du!!!!
Blir så glad för din kommentar :-)

ha en fin dag dag!
Kram//Anja

 
Ingen bild

Kajsa

6 mars 2013 14:34

Snuskigt fiiint! Obs har mitt mail kommit fram?

vitamoblerochbarnbus

6 mars 2013 16:17

hihi,man tackar och bugar :-)

Neeej,det har det inte :-/
Har du mailat till anjathelander@hotmail.se??

Prova igen,annars hör av dig igen så att jag vet,så löser vi det strax :-)

Ha en fin dag!

Kram//Anja

 
Sara

Sara

7 mars 2013 22:11

Men alltså ni har så fint!
En fråga ang flaskorna på bordet. Var hittar man sådana? Antar att ni använder det till dricka?
Så mysigt hem! :)

http://Mammajohansson.blogspot.com

vitamoblerochbarnbus

12 mars 2013 14:51

Tack så hjärtligt!!!

Vi använder flaskorna till dricka ja :-)
Jag hittade dessa i en webbutik som heter Julias vita drömmar,dom var slut sist...men har kanske kommit in nya nu :-)

Ha en fin dag!

Kram//Anja

 
Ingen bild

kristina

8 mars 2013 09:37

Hej.

Har funderat en stund på om jag känner någon mer påhittig person än du o mitt svar är ett rungande NEJ!!

Underbar tanke att bara komma på att jag tapetserar om toan medans jag väntar. "Löövli joo"

Kalasbilderna är som alltid vackra.
Maken fyller 45 om ett par veckor Skärtorsdagen närmare bestämmt så är du ute på din kvast o flyger är du hjärtligt välkommen att komma hit o piffa o puffa lite här med ;)
Lägger nycklen i blomkrukan....

Kalaskramar//Kristina

vitamoblerochbarnbus

12 mars 2013 14:56

hihihi,tja...vad ska jag säga....är nog en rastlös själ :-)

Men det är väl KLART att jag tar kvasten till er och hjälper till....ska bara få den att fungera först...kvasten alltså...lämnade den nyligen till service ;-)

Kramar//Anja

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vitamoblerochbarnbus - 10 februari 2014 15:08

Goddag bloggisar!   Jo...för er som inte känner mig eller inte hängt ett tag här på bloggen  så kan jag väl berätta att jag är något av en impulsiv själ..... Så det var väl inte helt oväntat när jag vaknade  i fredags med en beslutsamhet li...

Av vitamoblerochbarnbus - 5 februari 2014 15:09


  Vad är väl härligare än en känsla som är genom äkta!?   Hejsan fina bloggisar....jag har så många projekt på gång så jag imellanåt faktiskt tappar bort att VILL blogga :-) Då kan jag sitta där och fundera på bloggandet och sen inser.... ...

Av vitamoblerochbarnbus - 28 januari 2014 15:06


Hej Bloggisar!   Kallt och snöigt...isisga vindar som drar förbi...eller rent faktiskt  rakt igenom en när man lite raskt och käckt försöker  få barnen att tävla till bilen ;-) Och MER snö har det visst blivit lovat...MER...finns där ens me...

Av vitamoblerochbarnbus - 22 januari 2014 17:08


Hejsan hej Lillördagsfirare!   Nu är vi på benen igen efter sjukstuge vändan,medans dom små  mådde illa mellan varven så var dom därimellan pigga som mörtar och hoppade  runt och lekte,busade och bråkade.....precis i vanlig ordning!   Hur...

Av vitamoblerochbarnbus - 18 januari 2014 21:31

Godkväller bloggisar!   Sitter här ensam i soffan....trött och körd i botten...... Inte lätt när ett Barnbushus insjuknar en efter en i en mindre trevlig magåkomma :-/ Klaga ska jag ju inte....kunde ju varit sjuk jag med.....istället så fin...

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards