Vita möbler och barnbus

Alla inlägg den 29 januari 2013

Av vitamoblerochbarnbus - 29 januari 2013 20:10

Godkväller!


Här sitter en TRÖTT bloggerska....energin bara försvann :-/

Men jag får väl vara nöjd med att jag fick pysslat med en massa innan jobb idag,

Det blev städat,dammsugat,nybakade muffins,hemmagjord glass....som jag givetvis

skulle kunna fota och visa er...om det inte var för att barnen och käre maken tyckte att

denna smarties fyllda,rosa underbart fluffiga glass var så himlans god,

så nu är den borta :-)


Nåja...jag gjorde en Bubbelgum frosting som jag har lovat

att lägga upp receptet på...Här kommer det!


Du behöver:

120 gram smör (rumstempererat)

200 gram Florsocker

1dl vispgrädde

1 nypa salt

Bubbelgum essens (jag använder LorAnn Oils)

Denna är oerhört prisvärd...smakar gott och väldigt dryg!

Den finns att köpa hos Strössel och annat för ca en 30kronor :-)


Vispa smör och florsocker.....försiktigt så att ni inte får florsocker

i hela köket ;-)

När detta sedan blivit en massa så lägger man in en nypa salt,vispa!

Sedan i med grädden...jag tar liiite mer än 1 dl...men bara en skvätt!

Sedan färgar jag in det hela med valfri färg,idag blev det rosa och sist men inte minst

så har jag i Bubbelgum essensen...ca 5-7 droppar...detta är en smaksak,

så smaka av efter 5 droppar och häll på mer om så önskas :-)

Just det...jag har i en tesked vaniljextrakt också,där använder jag den som jag

själv har gjort och som jag visat på bloggen innan!


Nu blir det soffan,duschen...sängen!

Kram//Anja



 

Av vitamoblerochbarnbus - 29 januari 2013 14:29

Hejsan hej!


Vet ni...jag är en sån dära sällskapsmänniska,tycker att det är 

super trist att vara själv...så när jag då kom på den ohh så braiga idé om att 

jag skulle börja springa (!?!!) så tog jag med mig vår lilla vän Tindra :-)

Eftersom att hon efter att ha bott hos oss bara ett halvår börjat att

lägga på sig lite väl ;-)


Nåja....iallafall,det jag skulle komma till.....

Så klär jag på mig mina stört coola träningskläder...ehh....

Och tar på Tindra hennes sele....ut och iväg.....tre steg....TVÄRSTOPP!

Vad problemet är?!

Jo,det är att Lilla pytte Tindra är en Yorkie....inte gjord för att springa 

utan mest bara för att ligga på en varm filt och äta praliner och 

ha det oförskämt bra.....Alltså en liten...finhund....lite så....typ!

Och om man då lockar med sin aaaallra lenaste röst....komsi komsi,så tittar hon.....

Nej...hon BLÄNGER surt och anklagande på mig!

Det hela slutar med att jag bär henne hem.....dom tre stegen.


Det blev ju då himlans trist att springa runt där själv.....själv undrar 

jag alltid när jag ser en "springare"....springer du för att du vill......eller för att 

du måste......eller för att alla andra gör det......nån som jagar dig!?

Eller springer du bara för att du läste i en tidning att det var häftigt?


Så för att slippa att ni som kör förbi mig när jag springer där med 

flaxande armar och ben (Jag springer INTE snyggt)

Ska slippa denna fundering kring VARFÖR jag springer så uppdaterade vi 

vår Yorkie till en Golden-Version!

Så nu när ni ser mig......Jag springer för att rasta hunden....såklart!


Ha en härlig tisdag!

Kram//Anja




Jomen...alltså,The Golden version :-)

Snällaste,lugnaste,finaste,bästa goaste Haga!

*

*

Älskar barnen....och barnen älskar henne.....

 

*

*

Lyssnar på Matte....för hon har godis i sin ficka ;-)

 

*

*

Är du trött....klart du får vila på mig.....

 

*

*

Till er som undrar...Inte kan man väl byta ut en hund på detta viset...klart man kan.....om den inte springer!!!

Äsh....skojar bara,när Haga och jag springer så ligger Lilla pytte Tindra på sin filt och har det så bra så :-)

   

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Skapa flashcards