Vita möbler och barnbus

Direktlänk till inlägg 25 januari 2013

Anjas Hiss och Diss.....bara för att......

Av vitamoblerochbarnbus - 25 januari 2013 12:14

Hejsan finaste fredagsfirare!


Här i Barnbushuset har vi nu städat och tvättat alla golv,torkat av skåp och

dörrar och snart så börjar det minsann se fredagsfint ut :-)


Tänkte dela med mig av mina hiss och diss tankar idag...bara för att ;-)


DISS:

När man kommer ut på toa,sätter sig....INGET TOA papper.....

Måste försöka få barnen att sätta ditt efter sig!


TVÄTT.....hur kan det vara så mycket....ALLTID!?

Och ändå säger barnen att dom inte har kläder.....äter dom upp dom?


När man tappar kontakten med vänner som man egentligen

vill ha kvar i sitt liv....


Strumpludd.....VARFÖR,det känns såååå obekvämt att få på sig en strumpa

där det gömmer sig en svart luddklump av detta....Vem ska man klaga till?


Tidiga morgnar....varför måste dagen börja klockan 6.00....känns ju bra onödigt!


När jag får gröööna oliver i min sallad när jag bad om svaaarta,men är alldeles

för lat för att orka klaga ;-)


Jo,men detta tror jag är det som är diss....just nu......


HISS:


Dotter som vaknar upp.....och säger att det enda hon önskar sig......

Är STORA boppar som sin mamma.......alltså,vad säger man :-D


Vänner som ringer mig på jobb för att berätta hur underbar jag är.....

Lägg då till lite svallande känslor och...tadaaa,då har man två som sitter där och lipar ;-)

Tack finaste du.....du gjorde min dag!!!


Fika.....kort och GOTT!


Min familj,nära och kära....fast det är liksom så självklart att det egentligen

är onödigt att skriva det.....MEN tycker att dom förtjänar lite extra kärlek dom med.



Strumpor som INTE har strumpludd....lite så....


Vännerna som finns där även om man inte hörs eller ses varje dag.....


Skrev jag fika?!??


Tja.....livet helt enkelt.....Hiss på den :-)



Hoppas att ni alla har en härlig fredag!

Idag får jag besök av världens finaste lillasyster så strax ska jag baka!

(Mamma....jag ringde dig.....kom och fika med oss....liksom)


KRAM//Anja



 


 
 
Ingen bild

Nina

25 januari 2013 13:29

Bara totalt älskar dig min fina vän ❤

vitamoblerochbarnbus

25 januari 2013 17:38

Detsamma söta

 
Anna

Anna

25 januari 2013 18:58

Men OJ!!
Ett somrigt paket låg i min brevlåda idag - tack!! ....skäms att säga det; hade g l ö m t bort vinsten!??

Vilken fin liten strössel-låda, visst är det kul att kunna få till något själv!! Själv känner jag mig nästan lite fånigt Stolt när jag lyckats med något - och slapp lägga slantar på en ny grej :-)

semla i snön, hmmm, låter myyysigt!

/ANNA

http://anna-i-dungen.bloggplatsen.se

vitamoblerochbarnbus

28 januari 2013 17:41

Hejsan!

Men inte ska du skämmas inte...det är ju jag isåfall som borde skickat innan du glömde bort det ;-) Men bättre sent än aldrig har jag hört :-)

Tack så mycket!
Men visst får man vara fånigt stolt när man varit duktig och kommit på något bra....det kan jag också bli ibland :-)

Hoppas att du har en fin dag!

Kram//Anja

 
Ingen bild

kristina

27 januari 2013 18:28

Goder afton.

Du, precis som jag som är en fikafreak, har du testat den nya kakan från Delicato?
Är som de gamla vanliga nergerbollarna fast med Dajm på.
Kan ju skriva som så att sött ska sött ha..... men t o m söta jag tyckte det var i sötaste laget.
Ska bli skoj o höra din kommentar om du testat den.

Dajmkram//Kristina

vitamoblerochbarnbus

28 januari 2013 17:43

Hejsan!

Åhh,nej det har jag inte...stod med den i handen igår..men resonerade för mig själv att jag trodde att den var liiiite i sötaste laget även för mig ;-)
Men då missade jag kanske inget? Äsh,får nog allt ta och prova ändå,mest för att kunna säga att jag haaar provat ;-)

Tusen tack finaste du för mitt tea,det doftar ljuuuuvligt!!!
Har dock inte smakat än men lovar att ge ett utlåtande när det är så gjort :-)

Kramar//Anja

 
Ingen bild

Mia

28 januari 2013 08:17

Hej Anja :)
Tack för dina fina bilder och din roande text.Blir alltid glad av att kika in hos dig :)
Jag vill ge dig nåt kul.Jag har hittat en alldeles underbar butik m underbara priser på Emporia.Nille,heter den och finns på plan 2.Shabby chic,pasteller,vitt,ljus i massor m kvalitet-billigt-,textil,porslin,dekoration,pyssel och kalasgrejor till barnen,underbara saker till badrummet i så vackra förpackningar.Och det är jättebilligt :)Gå in på deras hemsida nille.com.Du kommer att älska detta.Sprid gärna vidare så blir fler glada.
Kram Mia:)

vitamoblerochbarnbus

28 januari 2013 17:54

Hejsan hej!

Tack snälla,blir alltid lika glad av dina kommentarer :-)

Åhh,tack tack tack....måste ju dit och kika!!!
Jag sprider vidare,tusen tack för tipset!

Kram//Anja

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vitamoblerochbarnbus - 10 februari 2014 15:08

Goddag bloggisar!   Jo...för er som inte känner mig eller inte hängt ett tag här på bloggen  så kan jag väl berätta att jag är något av en impulsiv själ..... Så det var väl inte helt oväntat när jag vaknade  i fredags med en beslutsamhet li...

Av vitamoblerochbarnbus - 5 februari 2014 15:09


  Vad är väl härligare än en känsla som är genom äkta!?   Hejsan fina bloggisar....jag har så många projekt på gång så jag imellanåt faktiskt tappar bort att VILL blogga :-) Då kan jag sitta där och fundera på bloggandet och sen inser.... ...

Av vitamoblerochbarnbus - 28 januari 2014 15:06


Hej Bloggisar!   Kallt och snöigt...isisga vindar som drar förbi...eller rent faktiskt  rakt igenom en när man lite raskt och käckt försöker  få barnen att tävla till bilen ;-) Och MER snö har det visst blivit lovat...MER...finns där ens me...

Av vitamoblerochbarnbus - 22 januari 2014 17:08


Hejsan hej Lillördagsfirare!   Nu är vi på benen igen efter sjukstuge vändan,medans dom små  mådde illa mellan varven så var dom därimellan pigga som mörtar och hoppade  runt och lekte,busade och bråkade.....precis i vanlig ordning!   Hur...

Av vitamoblerochbarnbus - 18 januari 2014 21:31

Godkväller bloggisar!   Sitter här ensam i soffan....trött och körd i botten...... Inte lätt när ett Barnbushus insjuknar en efter en i en mindre trevlig magåkomma :-/ Klaga ska jag ju inte....kunde ju varit sjuk jag med.....istället så fin...

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards