Vita möbler och barnbus

Alla inlägg den 8 februari 2012

Av vitamoblerochbarnbus - 8 februari 2012 15:16

Hejsan hej alla ni!


Satt och funderade på hur tråååkig jag måste vara för stunden,inte vill man

väl läsa om sjukisar heller ;-)

Så jag tog mig samman och gjorde världens minsta pytte pyssel!

Anledningen till pysslet är att

Jag har en liten "grej" som jag tycker är riktigt kul....man skulle kanske

kunna säga att jag är lite besatt ;-)


Min "grej" är att när vi är bortbjudna på kalas och andra tillställningar så

mååååste familjens kläder matcha :-D

Barnen har som regel likadana kläder....ja, så klart har ju inte pojkarna

kjol,jag tror att ni förstår vad jag menar ;-)

Och min käre make och jag matchar in färgmässigt!


Och när jag matchar barnen så är det in i minsta detalj....gummisnoddar och

klämmor måste ju såklart också matcha!

Och ni som har flickor vet kanske att just snoddar och klämmor är

"engångsgrejer" alltså dom försvinner lite hur som helst!


Så då kom jag på hur man gör egna färg rätta klämmor :-)

Bilder på pytte pysslet kommer här!


Kramar//Anja




Allt som behövs är tråd,knappar,hårnålar en nål och super lim (Som inte är med på bild)

 




Sy fast knapparna på hårnålarna och avsluta med att sätta en droppe snabblim på tråden på baksidan av knappen,detta endast för att annars glider knappen av!

 




Lite gulligt och annorlunda tycker jag :-)

(Ps.inget jag rekommenderar till små barn som kan få loss knapparna och stoppa i munnen)

   

Av vitamoblerochbarnbus - 8 februari 2012 10:09

Godmorgon alla fina läsare!


Ja,som rubriken avslöjar så är det inget nytt på tapeten här inte!

Möjligtvis har jag lyckats att skrämma några stackare på ica idag,och till er

som behövde bevittna min tur i butiken...ber så mycket om ursäkt,men var tvungen

att införskaffa provianter ;-)

(inte ens puder och rouge hade hjälpt idag ;-))


Nu är stora barnen i skolan och lillan på förskolan och lillebror

sover gott en stund....hoppas jag :-)

Själv tänkte jag sitta mesta tiden i soffan och dricka te och "ha det bra"

En massa idéer dyker upp i mitt huvud just nu,så när orken är tillbaka så ska

det minsann pysslas så det står härligt till :-)


Hoppas att ni har det riktigt bra och tusen tack söta ni för alla

krya på hälsningar och peppande ord om den mindre trevliga kommentaren!

Ni gör min dag med era fina ord :-)


Kram//Anja



Tavla köpt på Tradera,ska hitta en fin ram och sen så ska den få hänga i lillans rum :-)

 




Känns härligt att tänka så när nu inte orken finns att springa runt med dammsugaren,

För inte vill man väl dammsuga upp änglarnas tofflor heller ;-)

   

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards