Vita möbler och barnbus

Alla inlägg den 6 februari 2012

Av vitamoblerochbarnbus - 6 februari 2012 18:53

Godkväll i stugorna!


Idag har jag blivit uppvaktad.....av mig själv ;-)

För visst får man lov ibland att tycka bara liiiite synd om sig själv!?!!

Så jag köpte mig en blomma,en söt ljusrosa hortensia som ska få lov att

vara fin på "nya" skåpet och nu till kvällen så bakade jag en favorit i repris.....Dumlekakor :-D


Måste säga att jag tycker att ni bör prova,för dom är underbart goda

om ni frågar mig :-)

Nu blir det soffmys och fika för hela slanten!


Ha en underbar kväll

Kram//Anja



Nu blir det lite minipics från köket :-)

 





 


 





 






 



 





 






 


      

Av vitamoblerochbarnbus - 6 februari 2012 14:04

Hej!


Så här är det.....då jag fått en mindre vänlig kommentar om mitt skåp

så känner jag att jag vill förtydliga några saker!

Skåpet fick JAG med orden...gör vad du vill med det.

Och jag respekterar att folk inte delar vare sig min åsikt eller min smak

för den delen i heller...men jag skulle ALDRIG lägga ner min tid på att vara otrevlig mot någon

som INTE målar bara för att jag tycker det är fint.

Så du som tog dig den onödiga tiden att skicka denna kommentaren till mig.....Var du då glad

för ditt likadana skåp så är jag lika glad för det skåpet som du anser blivit utsatt

för helgerån.....Och vad antikrundan har att säga om mitt skåp och dess värde bryr jag mig

mindre om då jag ska ha kläder i det och INTE tjäna pengar på det.


Nog om det!


Hejsan till er andra fina läsare,hoppas att ni har en härlig dag :-)

Efter en tur till doktorn blev det konstaterat urinvägsinfektion som vandrat

upp i njurarna :-/

Ajajaj...ont så in i norden gör det,men nu har jag fått Dundermedicin och hoppas vara

på benen snart igen :-)


Tänkte visa er en bild på en nykläckt Narcissus som doftar

ljuvligt och gör under för humöret med sin tillvaro :-)


Ha en härlig dag

Kram//Anja








 


 





 


     

Av vitamoblerochbarnbus - 6 februari 2012 08:39

Godmorgon allesammans!


Då var det måndag igen och om en liten stund så

får jag samtal från farbror doktorn så jag kan få reda på vad jag ska

göra med mina jämna plågor ;-)

Men som sagt...jag ska inte gnälla,finns ju dom som har det mycket värre!


Dumlekakorna blev en riktig hit så till er som är sugna på att prova

världens enklaste och godaste recept så kommer det här!


Dumlekakor:


200gram margarin

3 dl vetemjöl

1 dl strösocker

1 tsk bakpulver

20 stycken Dumlekolor

1 rosa ask Nobless

20 folieformar


Gör så här:


Blanda ihop margarin,strösocker,bakpulver och vetemjöl

till en smidig deg.

Låt degen stå kallt i ca 30 minuter

Dela degen i 20 bitar och rulla ihop till bollar och lägg i formarna

Tryck ner en dumlekola i varje degboll

Grädda mitt i ugnen i 200grader i ca 10 minuter

Ta ut kakorna och lägg en nobless på varje innan kakorna har svalnat,Chokladen ska

smälta ut över kakan,ställ sedan i kylen och låt stelna ordentligt!

Färdiga att avnjutas :-)


Jag gjorde min deg dagen innan,därför var det lite enklare på morgonen efter ;-)

Tänk bara på att ta ut degen en stund innan ni ska baka ut kakorna om ni

gjort degen dagen innan...för annars blir den för hård och smular lätt i sönder!

(Dessa kakor är INTE lämpliga att göra i pappersformar)


Idag ska ni få se några ljusstakar som jag piffat till....eftersom att ni redan

har sett bilden på kakorna så får det ju bli något annat idag ;-)


Ha en härlig dag

Kram//Anja



Före:Min käre makes ljusstakar som han fick i konfirmations present.....Sätt nu inte kaffet i halsen,men

JOOO,jag fixade till dessa eftersom att maken inte ville ha dom framme som dom var och det

tyckte jag var synd....så dom fick en makeover :-)

 




Efter:Något gråare väder idag än när jag fotade förebilden ;-)

Jag använde "stenspray" som gör att olika saker kan se ut som att dom är gjorda i just sten,nu ska dessa

få stå på "nya" skåpet och vara fina istället för att ligga i en låda i källaren :-)

 




 Dom känns lika skrovliga som sten gör också!

(hihi,ser ni smulan som smygit sig in i bild ;-))

   

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards