Vita möbler och barnbus

Alla inlägg den 31 januari 2012

Av vitamoblerochbarnbus - 31 januari 2012 19:35

Godkväll i stugorna!


Jag hade kunnat slänga ur mig en hel rad av diverse ord idag.....Men det tänker jag INTE!!!!

För det är inga trevliga ord ;-)

Vad som triggat mig....Jo,det är ju det här lilla skåpet som jag pysslar med just nu.

Kämpade och kämpade men fick verkligen inte rätt på det.....Jag vet ju egentligen att

jag tar "snabba" vägen ibland när jag målar......men det gick inte idag,därav ordvalet ;-)


Men en fika och en tur till färghandlen senare så är läget under kontroll

igen...skåpet blir bara vackrare och vackrare för varje strykning färg och jag

känner på mig att detta kommer att bli en riktig favorit möble!

(tur det med tanke på allt bry jag haft med det ;-))


Så summan av kardemumman.......

Använd ALLTID spärrvit på ytor som är laserade eller betsade med

en brun eller brun/röd aktig färg,om man inte gör detta är det högst

troligt att färgen "blöder" igenom och lämnar gula,rosa eller bruna

fläckar på den helt nymålade ytan.


Så går det när man vill ta en genväg ;-)

När man dessutom sitter och fikar...tittar på skåpet och redan vet vad det var

man gjorde fel.....Lära av sina misstag som det så fint heter!

Så note to self....Anja,sluta fuska....du MÅSTE spärra först ;-D


Nu ska jag...göra ingenting faktiskt,är helt sluuut i rutan idag!

Kram på er alla fina goa//Anja



Dagens fika (jo,jag fikar i veckorna igen ;-)) Sötaste koppen kommer från Ullared,köpte två,men skulle

nog inte klassa dom som "fynd" med tanke på priset....men ljuvligt söta är dom allt :-)

 




Skulle gärna haft ett helt gäng.......




För jag tycker att dom är underbara :-)

     

Av vitamoblerochbarnbus - 31 januari 2012 10:24

Hej söta läsare!


Gårdagen slutade med en spontantur till ikea?!???

(två gånger på ett år......Otroligt ;-))

Men har man saker man bara mååååste ha så är det ju bara att bita ihopa

och ta sig igenom varuhuset!

Blev dock lite fundersam då vi frågade efter en sak och ingen av dom tre(!) som vi frågade

kunde det minsta svenska eller engelska för den delen heller???

Hur tänkte herr Kamprad nu då :-/


Nåja.....buffén som jag vill ha i sovrummet envisades min käre

make med att lyfta upp från trappan SJÄLV...till trots för att dom faktiskt

var två starka killar för att bära ner det (det väger ungefär som en nyfödd elefant ;-))

Något nervös var jag dock och tyckte att vi skulle

ringa någon som kunde hjälpa...men ikke,han skulle bara göra det själv!

Och upp kom det och efter lite spackel så är det ju

nästan som nytt igen ;-)



Så nu har jag ju inte tid att sitta här....på med målarbyxorna och

igång med skåpet :-)


Kram//Anja



Har inte alls något med det jag skrev att göra men tänkte visa er dessa söta porslins mått som jag

fyndat på TGR :-)

 





 


Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Skapa flashcards