Vita möbler och barnbus

Alla inlägg den 5 januari 2012

Av vitamoblerochbarnbus - 5 januari 2012 19:43

Godkväll i stormen!


Trots inspirations brist idag så gick jag ner en sväng i pysselrummet.....mest bara för

att det behövdes en rejäl städning :-)

Och efter att rummet blev städat så återvände energin lite grann i alla fall,

började leta efter en fältflora bland alla dom böcker som vi fick av grannen

när han flyttade!

Men trots att han var lärare....så fanns ingen fältflora att hitta ;-)

Men som tur var så hade min käre make en i sina gömmor ute i förrådet

och den fick jag.....Vilken lycka!!!!!!


Så nu har jag målat,klippt och fixat!

Vad det blev till får ni se imorgon när alla projekten är torra och

ihop satta :-)

Jag verkligen älskar känslan av att vara kreativ så när

den inte infinner sig så känns det tomt och trist...men nu så tror jag att

det vänt igen....hoppas jag....för stunden iallafall ;-)


Ha en underbar kväll

Kram//Anja



Syns lite dåligt,men detta är en liten "tygtavla" som jag gjort idag...skulle vilja hitta andra

stilar på bokstäverna dock!

 

Av vitamoblerochbarnbus - 5 januari 2012 12:26

Hej igen!


Sitter och funderar på var min inspiration tog vägen???

Kommer på en massa idéer men tycker sen själv att dom är lite trista.....och det

vill jag ju inte bjuda er fina på :-)


Min käre make är ledig idag...det är härligt!

Han började morgonen med att säga

-Duuu,alltså det är ju mysigt att du bakar och så.....men behöver det verkligen bli

så HÄR MYCKET disk bara för det???

Mitt svar

-Vill du ha fika eller inte ;-)


Vi har massor av små renoverings objekt som bara står

och väntar på att bli fina.....men,njaaa......känner inte riktigt

för det i heller!

Dock så sa min käre make här om dagen att det inte blir fler

loppisar och auktioner innan det vi har är klart.....jag borde

kanske lägga på en rem innan våren och sommaren och alla mysiga loppisar dyker upp ;-)


Tänkte påbörja en säng....och ett bord.....men kände inte för allt

förarbete just nu...så min fina,snälla make gick ner och började hjälpa mig :-)

Under tiden sitter jag här och tittar ut på stormen och regnet och letar efter den

försvunna inspirationen!

Fast den kommer strax tillbaka igen....det gör den alltid,och i över mängder ;-)

Så oroa er inte finaste läsare.....lovar att det snart dyker upp

något kul igen!


Under tiden tänkte jag bjuda på en bok.....Nej, inte har jag läst den ;-)

Jag har bara suttit och "lekt" med den när jag nu ändå sitter

och gör ingenting!


Kram//En lite hängig Anja



 


Nja...tänkte kanske inte läsa världshistorien just nu :-)

 



Men pyssla med sidorna var ju rätt kul en stund

 



Svårt att läsa den då dock ;-)

   

Av vitamoblerochbarnbus - 5 januari 2012 10:47

Godmiddag söta läsare!


Idag fick ni öva lite på engelskan också ;-)

Bakade ju inte bara tårtan igår utan har ett tag varit sugen på att

prova macarons!

I vanliga fall så är det min goa svägerska som står för macarons i

regnbågens alla härliga färger,men tänkte att jag måste

ju i allafall prova jag också :-)


Första försöket på att göra Kola krämen resulterade i att

jag brände sockret och tänkte att

-Amen hur illa kan det smaka när den är klar?!?!!

Klar blev den och även provsmakad....tror det var en av dom mest obehagliga

smaker jag någonsin varit med om ;-D

(Så tips...till mig själv....ät inte bränt socker...det smakar apa ;-))


Så det var bara till att börja om,och denna gången så blev

resultatet en ljuvligt underbar kola kräm som jag lätt hade

kunnat äta direkt ur burken :-)


Det var riktigt kul att prova och det var inte alls så svårt

som jag trodde....och dessa blev försvinnande goda ;-)


Ha nu en riktigt härlig dag

Kram//Anja



Godaste kola krämen :-)

 






 





 


 




 


       

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards