Vita möbler och barnbus

Direktlänk till inlägg 21 november 2011

Gissa Djuret!

Av vitamoblerochbarnbus - 21 november 2011 08:22

Godmorgon alla fina läsare!


Då var det måndag igen....aldrig trodde man dom vuxna när man var liten och dom sa

-Bara vänta tills du själv får barn så går tiden så fort så fort!

Och nu sitter man och säger det samma till sina egna barn :-)


Cornelia fick precis för sig att hon skulle busa med sin lillebror och

gick upp på den lilla pallen och hoppar därifrån.....kan säga att lillebror skrattar så där

 hjärtligt så det känns ända in i hjärtat på mig!

Det är helt underbart att se när barnen leker och busar med varandra,även om dom

ibland också bråkar och retar varandra en hel del  ;-)


Idag tänkte jag visa er bilder på ett sött litet

 gosedjur som jag köpt till lillebror i adventspresent....men vad är det för djur????

Tänkte ni kanske kunde hjälpa mig med detta lilla bekymmer ;-)


Ha nu en riktigt härlig måndag

Kram//Anja



Nu tänker ni säkert att.......Anja det är ju en apa :-D

 


Jag har piffat honom med ett siden band så att han matchar lillebrors rum ;-)

   



Klart att det är en apa......eller...........

 


Här ser ni mitt problem....en apa har ju inte svans :-D Så vad är han???

 

 
 
Ingen bild

Lisa

21 november 2011 09:01

Så gullig, men du Anja... apor har faktiskt svans, dem använder de ju för att hålla balansen och hänga sig i trädgrenarna med! :-) Så jag satsar helt klart på att det är en apa!!
Kramar

vitamoblerochbarnbus

21 november 2011 09:07

Hahahaha....eller huuuuur!!!!
Jag tänkte ju på typ shimpanser :-D
Lotta skickade oxå en bild på en apa!!!
Och sedan kom jag ju att tänka på att herr Nilsson har ju svans ;-)

Kramar

 
Ingen bild

Zoologen

21 november 2011 10:30

Det är en hippoptus häsapat !

Väldigt sällsynt och kramvänligt djur, många misstar det för ett gosedjur! Vanligt lekmannafel då den faktiskt lever och har känslor. Den när sig på barn kramar och deras beröring.

Hippopotus Häsapat avlider oftast när de blir bortglömda av små barn och går då en långsam grym och känslosam död till mötes.
Så krama och gosa massor med den !

vitamoblerochbarnbus

21 november 2011 10:59

Det tycker jag låter HELT rätt ;-)

Jag tror nog också att det är en Hippoptus häsapat....Nog för att jag kom på att vissa apor har ju svans men med din beskrivning så vet jag....Tack :-D

Ha en härlig dag Zoologen ;-)
Kram//Anja

 
Ingen bild

Kristina

21 november 2011 20:35

Goderafton...
Vad jag skrattade! (förlåt) men innan jag läst din text tänkte jag Vilken söt apa.
Sen läser jag din text o tveksamhet till vilket djur det är....
Du måste förstå att vi älskar att läsa om dej. Särskilt det med -Apor har ju ingen svans!

Förlåt än en gång för skrattattacken <3 men kunde ej låta bli.
Ha det bra o kram// Kristina

vitamoblerochbarnbus

23 november 2011 20:51

Hihihi....ja vad ska jag säga ;-D
Direkt efter att jag skrivit så kom jag ju att tänka på Herr Nilsson...han har ju svans!

Nåja vad härligt att jag fick dig att skratta,den bjuder jag på :-)

Ha en härlig kväll
Kram//Anja

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vitamoblerochbarnbus - 10 februari 2014 15:08

Goddag bloggisar!   Jo...för er som inte känner mig eller inte hängt ett tag här på bloggen  så kan jag väl berätta att jag är något av en impulsiv själ..... Så det var väl inte helt oväntat när jag vaknade  i fredags med en beslutsamhet li...

Av vitamoblerochbarnbus - 5 februari 2014 15:09


  Vad är väl härligare än en känsla som är genom äkta!?   Hejsan fina bloggisar....jag har så många projekt på gång så jag imellanåt faktiskt tappar bort att VILL blogga :-) Då kan jag sitta där och fundera på bloggandet och sen inser.... ...

Av vitamoblerochbarnbus - 28 januari 2014 15:06


Hej Bloggisar!   Kallt och snöigt...isisga vindar som drar förbi...eller rent faktiskt  rakt igenom en när man lite raskt och käckt försöker  få barnen att tävla till bilen ;-) Och MER snö har det visst blivit lovat...MER...finns där ens me...

Av vitamoblerochbarnbus - 22 januari 2014 17:08


Hejsan hej Lillördagsfirare!   Nu är vi på benen igen efter sjukstuge vändan,medans dom små  mådde illa mellan varven så var dom därimellan pigga som mörtar och hoppade  runt och lekte,busade och bråkade.....precis i vanlig ordning!   Hur...

Av vitamoblerochbarnbus - 18 januari 2014 21:31

Godkväller bloggisar!   Sitter här ensam i soffan....trött och körd i botten...... Inte lätt när ett Barnbushus insjuknar en efter en i en mindre trevlig magåkomma :-/ Klaga ska jag ju inte....kunde ju varit sjuk jag med.....istället så fin...

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards