Vita möbler och barnbus

Alla inlägg den 22 augusti 2011

Av vitamoblerochbarnbus - 22 augusti 2011 11:03

Hejsan hej!


Idag var det förskole dags för Cornelia igen...ush vad hon var ledsen,

vilket gjorde att jag oxå blev ledsen :-S

Jag lovade pannkakor med glass när hon kommer hem,

men känner jag vår lilla loppa  så äter hon bara glassen :-)


Idag tänkte jag dela med mig av ett bus enkelt recept på Havrekakor,

dom är verkligen försvinnade goda ;-)

Och tar endast 25min att göra!


Detta behöver du:

200 gram smör (rumstempererat)

2 dl strösocker

6 dl havregryn

3 dl vetemjöl

1 tsk hjorthornsalt


Gör så här:

Sätt ugenen på 180 grader

Blanda samman alla ingredienser till en deg

Rulla ut degen och dela i 40 lika stora delar

Rulla bitarna till kulor

Lägg kulorna på bakplåtspapper på en plåt

Tryck till kulorna med en gaffel

Sätt in i ugnen (mitten)

Baka kakorna i ca 10-15 min


Sen så är det bara att slå sig ner med en kopp te eller kaffe och skämma bort sig själv

 med en mysig fika en sån här regnig måndag :-)


Ha en underbar måndag

Kram//Anja


 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Augusti 2011 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Skapa flashcards